Toronto

Daar ben ik weer! Zoals gezegd was het wifi aanbod zeer beperkt in Toronto, vandaar nu pas weer een verslag. Een viersterrenhotel en dan geen wifi, waar gaat het heen met de wereld.

Nadat we ein-de-lijk Boston konden verlaten (hele leuke stad, maar het vliegveld is gewoon wat minder om langer te verblijven) zijn we veilig geland in Toronto. De vlucht verliep prima en we kwamen sneller aan dan verwacht. Na aankomst zijn we met een bus naar het hotel gebracht, waar we hebben ingecheckt. Aangezien we aardig waren gesloopt hebben we die dag verder vrij weinig uitgevoerd, we zijn alleen 's avonds nog even op pad geweest, want eten moest natuurlijk ook gebeuren.

Toen we aankwamen in het hotel vertelde het mannetje bij wie we incheckten dat ons uitzicht 'obstructed' was, aangezien ze het hotel aan de buitenkant aan het renoveren zijn. Prima. Ik had alleen niet verwacht dat we gewoon helemaal geen uitzicht hadden. Het raam was afgedekt met iets van een zeil, dus daglicht hadden we niet. We konden 's ochtends dus ook niet zien wat voor weer het buiten was, maar gelukkig hadden we wel een televisie en konden we de weerberichten in de gaten houden.

De vooruitzichten voor de volgende dag, vrijdag dus, waren het beste om ons tripje naar de Niagara Falls te plannen. En in het weekend gaan leek ons sowieso niet zo'n goed idee, gezien de drukte dan. Dus vrijdag stonden we heel vroeg op, half 6, om de trein te pakken. Union Station grensde aan ons hotel, dus dat was ook wel zeer prettig, want op zulke tijdstippen kom je natuurlijk het liefst zo min mogelijk mensen tegen. De wallen hangen dan zo ongeveer op de knieën. Toen dus de trein in die werkelijk waar in slakkengang ging en een uurtje later kwamen we aan in Burlington, waar we over moesten stappen op de bus. Dis duurt normaalgesproken iets meer dan een uur, maar we stonden nu een tijdje in de file, dus het was maar goed dat we zo vroeg waren vertrokken. We vroegen aan de buschauffeuse waar we uit moesten stappen als we naar de Falls wilden. en zij zei dat dat de laatste halte was. Dus we komen aan bij de laatste halte en Joyce vraagt aan haar hoe we vanaf daar verder moeten als we naar de Falls willen, zegt die doos: "Ja, dan hadden jullie beter de vorige halte uit kunnen stappen, dan hadden jullie kunnen lopen". Grrrrr!!! Daar kan ik ZO niet tegen, dat soort mensen. Doen alsof jij heel dom bent, terwijl zij verkeerde informatie verschaffen. Dus wij liepen maar naar een andere bushalte en vroegen aan een chauffeur wat we het beste konden doen. Er was een shuttle, maar we konden ook met hem mee en dat was een dollar goedkoper. Nou, toen we dat hoorden wisten we natuurlijk niet hoe snel we bij hem in moesten stappen, haha.

Uiteindelijk liepen we door het dorp dat grenst aan de Falls, en dat is gewoon een soort grote kermis, heel apart en super toeristisch. Wel grappig om gezien te hebben. We liepen door naar de watervallen, en eerlijk gezegd hadden we allebei een beetje zoiets van: mwoah. Je staat op best wel een afstandje, waardoor het niet heel groot en indrukwekkend is. Als je aan de Amerikaanse kant staan (dat is dus de overkant), sta je er wel echt pal naast, dus misschien dat je dat gevoel dan wat meer hebt, maar als je daar staat heb je lang niet zo'n mooi uitzicht op de watervallen, dus we stonden wel aan de goede kant. We hebben toen de Maid of the Mist Tour gedaan, volgens hen wereldberoemd, maar ik had er voordat ik me erin ging verdiepen nog nooit van gehoord. Je gaat dan met een boot het water op en je vaart heel dicht langs de watervallen. Dat was wel heel leuk en ook een stuk indrukwekkender. Je wordt alleen wel zeik- en zeiknat. Ik had gelukkig open schoenen aan, Joyce stond lekker te soppen in d'r gympen.

Na nog een tijdje rond te hebben gehangen hadden we het wel weer gezien en namen we de trein terug. We hadden in Burlington een grote Walmart gezien en het leek ons wel erg leuk om deze ook van de binnenkant te zien, dus we zijn hier op de terugweg nog even langsgegaan om eten te kopen (want nee, ook dit zat niet bij het viersterrenhotel inbegrepen). We hebben het geprobeerd, maar de bak met cinnamonrolls lag daar echt op ons te wachten en de verleiding was gewoon te groot. Ze waren heer-lijk. Hierna weg de trein in en terug naar het hotel. Was best een lange dag zo dus we waren blij toen we ons bed weer zagen, zoals elke avond eigenlijk.

De dag erna zijn we echt Toronto ingegaan, al was het erg warm. Toronto is wel enigszins te vergelijken met New York, maar dan een stuk kleiner en rustiger. Ze hebben hele grote winkelcentra en ook deze moesten we uiteraard uitgebreid bekijken. Ze hebben een hoop plekken om te winkelen en te eten, dus je vermaakt je er prima. Ook zijn we wat verder gegaan naar Toronto University en naar een mooi gebouw waarvan de funtie ons nog niet helemaal duidelijk is.

De dag erna, gisteren dus, zijn we wat laat opgestart, maar we vonden dat dat wel geoorloofd was op zondag. We zijn verder gaan lopen door gebieden die we nog niet hadden gezien, zoals het Entertainment District en St. James Market. Helaas is deze op zondag niet open, dus dat was wel jammer want volgens mij is het een hele grote hal die dinsdag t/m zaterdag wordt omgetoverd tot een grote markt. Het schijnt nogal een belangrijk onderdeel te zijn (geweest) van de commerciële geschiedenis van Toronto. Hiernaast zat een grote supermarkt waar we weer wat te eten en drinken hebben gehaald. Sushi!! Jammie!

Hierna terug naar het hotel waar we de sushi hebben verorberd, en dat smaakte geheel niet verkeerd. Hierna zijn we weer de deur uitgegaan om een kijkje te nemen bij de CN-tower. Dat is het bekendste symbool van Toronto en ook een bekend symbool van Canada. Ons hotel stond hier praktisch naast. We zijn er niet in geweest (je kan er ook over een glazen vloer lopen, brrr..), maar verder gelopen naar de haven. Hier bleek een groot festival gaande te zijn dat iets te maken had met 50 jaar onafhankelijkheid van het Caraïbisch gebied. Zo hebben we nog een hele tijd naar een optreden gekeken van een zangeres uit Tobago. Echt onwijs leuk, was genieten. Nog een heeeerlijke smoothie genomen die bestond uit puur fruit en ijs, dus heel gezond en heel lekker. Toen was de dag echt voorbij, en daarmee ook de laatste echte dag van onze reis. Vanochtend rustig onze spullen bijeen geraapt en uitgecheckt om vervolgens weer de bus naar het vliegtuig in te stappen. Nu zitten we te wachten bij de gate en is de reis echt bijna helemaal voorbij. We hebben enorm veel gezien en gedaan en het was onwijs leuk. En het is zo snel voorbij gegaan!! Iedereen bedankt voor het meelezen en meeleven via deze blog, het was leuk!

En ik zou zeggen, kom allemaal snel een keer langs om de foto's te bekijken!!

Heel veel liefs en hopelijk tot snel. x

Nicole 07-08-2012 01:11

Allerliefste vriendinnetjes!
Wat 'n heerlijk laatste verhaal. Fijn dat jullie 't ook in Canada zo leuk hebben gehad. Ik heb genoten van al jullie avonturen. En nu wil ik eigenlijk zeggen; ik ben toch ook wel blij dat jullie weer terug komen, maar over twee uurtjes ga ik zelf richting vliegveld. Blijft jammer dat we elkaar wel vijf hele weken!! moeten missen. Maaaar wat je zegt daarna gaan we heerlijk alle foto's bekijken en heeeeeel veel kletsen, heb er nu al zin in!!
Liefs en een hele dikke kus!
Hasta luego xxx

Ingrid Eckmann 07-08-2012 10:36

Nou Anne, overbodig te schrijven, maar weer een leuk verhaal. Volgens mij een fantastische vakantie gehad, lekker nagenieten thuis en tot ziens !! groetjes van Carel en Ingrid

Bert 07-08-2012 18:06

Zo ga je heen, en zo ga je weer terug. Het maakt daarbij niet uit hoelang je eigenlijk weg gaat. Al ga je voor zes weken, voordat je het weet zit het erop en ben je weer thuis in je eigen vertrouwde omgeving. Ik heb ontzettend van jouw schrijven genoten (je hebt zeker een schrijftalent!) en wil graag ook jouw foto's bekijken. Waarschijnlijk als je dit leest ben je weer thuis en zit je te bedenken waar de volgende trip naar toe gaat (ook erg leuk)? Misschien heb ik nog wel een leuk idee voor je, maar dat hoor je dan wel bij het bekijken van de foto's. En als afsluiter van jouw vakantie: welcome home Anne!

Gerrie 07-08-2012 21:10

...en welkom terug meiden.... ;-)
Jammer dat zo'n vakantie zo snel voorbij gaat. Jullie hebben de smaak nu echt te pakken dus meteen beginnen met sparen voor een volgende. Ik en vele andere lezers hebben genoten van deze blog. Ik ben benieuwd welke leuke uitstapjes je/jullie hier in het Hollandse gaan ondernemen. Dus zeker een aanrader om gewoon in Nederland te blijven bloggen. Veel groetjes uit Eindhoven.